מהו שיווק רשתי? מדובר בחברות בינלאומיות אשר מוכרות מוצרים ממשיים ומגלגלות מחזורים של מיליארדים. את המוצרים לא ניתן למצוא ברשתות הקמעונאיות ובמרכולים השכונתיים. בשיטת השיווק הרשתי מגויסים משווקים אשר מהווים את מערך השיווק וההפצה ומשרתים את החברה שלמענה הם פועלים בשתי דרכים: 1. שיווק ומכירת מוצרים לצרכן הסופי.
2. גיוס משווקים נוספים – יצירת מערך שיווק רב שכבתי. פעילות המשווקים חוסכת לחברות את עלויות השיווק וחסכון זה מאפשר להן להפנות משאבים רבים בחזרה אל המשווקים, המשולמים כבונוסים עבור פעילותו של המשווק.
המשווקים נהנים משני ערוצי הכנסה עיקריים:
1. הכנסה מהפעילות האישית שלהם ממכירת מוצרי החברה.
2.מינוף הכנסה בגין פעילות המשווקים שהם צרפו, והמשווקים של המשווקים וכך הלאה.
כך יוצא, שהכנסתו של משווק גדלה ככל שגדלים עומק ורוחב הארגון שהוא מקים מתחתיו.
שיווק רשתי – כיצד לבחור חברה?
יש כמה קריטריונים שחשוב לבחון לפני שמקבלים החלטה באיזו חברת שיווק רשתי כדאח לבחור:
תחום התעשייה - באיזה ענף עוסקת חברת השיווק הרשתי? מה גודל השוק? האם השוק בצמיחה? חשוב לפעול בתעשייה עם אופק וצפי לצמיחה בשנים הקרובות. אחת הדוגמאות לתעשייה מסוג זה היא תעשיית איכות החיים, הבריאות והטיפוח המבוססת על חומרים טבעיים.
החברה – האם היא יציבה ומבוססת עם עבר מוכח? מה החוזק הפיננסי שלה? האם ההנהלה יציבה? מה תכניותיה לעתיד? מה החזון שלה?
המוצרים – המוצרים משווקים מפה לאוזן, לכן הם חייבים להיות ייחודיים, ללא תחרות, מוצרים מתכלים שמציעים תועלת מרובה למשתמש.
התוכנית העסקית - חשוב לדעת כיצד המשווקים מתוגמלים על המכירות שלהם, על הפעילות של המשווקים שבארגון שלהם, האם תכנית השיווק פשוטה ומאפשרת להרוויח ללא זמן הכשרה ארוך? האם המשווק יכול להרוויח יותר ממי שצירף אותו?
תמיכה והדרכה – חשוב לבדוק היטב את מערך ההדרכות, הליווי והחונכות שהחברה מספקת למשווק המתחיל, ולכלל המשווקים.
שיווק רשתי – פשוט להקים עסק מהבית הפלטפורמה של חברות בשיווק הרשתי מהוות בסיס פשוט וקל להקמת עסק עצמאי מהבית. החברה מספקת את המוצרים, דואגת לכל האישורים והבירוקרטיה.
אין צורך בהשקעה כספית גדולה לפתיחת עסק מהבית בשיווק הרשתי – בדרך כלל ההשקעה הראשונית היא נמוכה מאוד. יש מצבים בהם ניתן לפתוח עסק גם ללא כל השקעה כספית.
אין הוצאות תקורה ומלאי – החברה דואגת לכל המלאי ומספקת למשווק מוצרים ואביזרים על פי צרכיו.
אין אפשרות לצבירת חובות ספקים – המשווק קונה את המוצרים, על פי צרכיו מהחברה, בתעריף מוזל למשווקים, ומשלם על כל קניה וקניה.
אין תשלומי שכר דירה – בסיס העבודה הוא מהבית.
אין יחסי "עובד מעביד" – אין צורך בהוצאות משכורוווק הרשתי יש אפשרות למינוף ופוטנציאל להכנסה כספית גבוהה. כל משווק מקבל תגמול מהחברה על נפח הפעילות שלו וגם על נפח פעילותם של המשווקים אותם צירף.
אפשרי לפתוח עסק מהבית בשיווק הרשתי גם אם אין רכב פרטי
בנוסף לכל היתרונות המוזכרים כאן לפתיחת עסק מהבית - בשיטת השיווק הרשתי יש אפשרות למינוף ופוטנציאל להכנסה כספית גבוהה. כל משווק מקבל תגמול מהחברה על נפח הפעילות שלו וגם על נפח פעילותם של המשווקים אותם צירף.
כל משווק מחליט למה הוא רוצה את העסק, מה הוא שואף להשיג עם העסק שלו ושם לעצמו מטרות ויעדים.
אם גם לך נמאס לעבוד בשביל מישהו אחר, לקבל משכורת שאינה תואמת את השקעתך, לסבול בכל בוקר מתחושת המועקה של השגרה, לבזבז זמן רב בפקקים ועוד ועוד... הגיע הזמן לעשות שינוי!